Friday, January 28, 2011

Familjefrågor

This week has been a roller coaster for me... A lot of things happened for just a short span of time...

sigh...inhale and exhale...relax...

Lets start with my sister. I dunno if I have mentioned this already but I "outed" myself to her when I was depressed. Well. Enough with my drama. Let's start with her.

Nanggigil ako. Binugbog ang sister ko ng partner nya. Sorry for the language that I'm gonna use pero tarantado talaga ang gagong tibong nambugbog sa sister ko.

If only you could see my sister. Maawa kayo sa kanya. Imagine. My sister is pretty at beterana na ng mga beauty pageants and she has been modeling and hosting for quite some time na din. She dreams of achieving tons of things. This coming February nga ay may sasalihan dapat syang major pageant and she's gonna host an event too.

Awang-awa talaga ako sa kanya...

I was sleeping when suddenly, she texted me...

"Kuya, please tawagan mo ako. Please now na."

"Bakit? Mamaya na. Wala akong load."

"KUYA! ANO BA! NANDITO AKO SA POLICE STATION!"

I called her agad. Nasa police station sya. She said na her partner (at that time nalaman na ng family ko lesbian siya...but I think nasa "confused" stage lang sya eh kasi bata pa sya) beat her sa mall. In front of a lot of people. Inawat lang sila ng mga security guard.

My sister has a black eye, a busted lip and we had to go to the hospital because she needed stiches on her left eyebrow.

"Kuya, yung pageant ko. Wala na."

Naiyak ako. Dahil sa gagong iyon, ganito ang nangyari sa kapatid ko.

I've sworn on that day, that I will make that bitch's life a living hell. Gago sya. Pero mas gago ako.

Napakulong namin ang !@%$#!!! iyon at syempre may babayaran din sila sa amin.

Nakausap ko pa ang mga magulang ng sira-ulong iyon. Pagpasensyahan na lang daw namin. Nasa isip ko "Sige, ganito na lang, ako ang bubugbog, sisipa, susuntok at ingungudngod ko ang mukha ng anak nyo sa buong Macapagal highway tapos sasabihin kong pasensya na lang."

At least, my sister is now fine. She no longer has contact with that bitch. At naghe-heal naman ang mga bruises and scratches sa mukha nya.

"Kuya, hindi mo pa ba ako ipapakilala kay Luch"

"Adik ka ba? Sabog ang mukha mo, ipapakilala kita?"

"Echosera ka! Wapakels naman ang beauty ko!"

I so love my sister....parang babaeng bakla lang...hehehehe

_______________________________________________________________________

My lola is in the hospital now. Nasa ICU. Matanda na din kasi si Lola. Sigh. All of my relatives including the ones who were abroad, flew here to the Philippines. Malala na daw kasi ang condition ng lola ko.

Later, pupunta ulit kami sa hospital.

I remember, just this December, na-ospital si Lola. Late kasi ako dumating ng hospital eh. Aba, pagkakita sa akin...

"Ay nako dong! Pwidi na akong mamatay! Nakita ko na ang gwapo kong apo!"

"Lola! Ano ba yan! Hahahaha!"

Kahit ganun, napapatawa nya pa din ako.

I wish my Lola all the best. She has a long life. I know that she loved all of us and we love her too. If God wants to take her now, I know that she'll gladly walk with our Father towards His kingdom in heaven...

Mahal na mahal kita Lola. Pero hang in there muna. I know you can still make it.

No comments: